Kecskemét Thursday, July 13, 2006
|
|
A civil szféra szerepe a közigazgatás jövőjében
|
dr. Haraszti Miklós
|
Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület
|
Előbb-utóbb minden résztvevő számára világossá válik a beruházók és a szállítók érdekeltsége is. Több olyan informatikai rendszert említhetünk, amelyek használata elmaradt a várakozástól, sikeres volt a projekt, a szállító is, a megrendelő is elégedett, a rendszert mégis csak néhányan használják... A közigazgatás számára készülő rendszerek esetében - a példánál maradva - a használat mértéke az állampolgárok használati szándékán múlik alapvetően. Természetesen azon háttérrendszereket, amelyek elősegítik a közigazgatás működtetését a dedikált felhasználók munkakörüknél fogva használják, de a közvetlen elérésű megoldások az állampolgár választására vannak bízva. Néhány "nemszeretem" ügy elintézésénél kötelezővé tehető az elektronikus ügyintézési út választása (pl. elektronikus bevallás) de a szolgáltató állam/szolgáltató közigazgatás filozófiája alapvetően az esélyegyenlőség biztosítása miatt a választást az ügyfélre bízza.
Be kell látnunk, hogy az elkészült rendszerek tényleges használata olyan társadalmi feladattá, elhivatottsággá válik, olyan szemléletváltáson alapuló pozitív hozzáálláson múlik, amely gerjesztése a civil szféra részéről lehet a leghatékonyabb.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|