Köztudott, hogy az integrált vállalatirányító rendszerek - így az SAP R/3 - a vállalatok ügyviteli folyamatainak gyakorlatilag teljes körű támogatását tartalmazzák és valósítják meg. Teszik mindezt szervezetileg és szakmailag elkülöníthető, modulrendszerű megoldásokkal, részfolyamatokkal és ezek minél teljesebb integrációjával. A szerződések kezelése, nyilvántartása nem sorolható be egyértelműen egyetlen önálló szakmai terület tevékenységébe sem, mivel a szerződések előkészítése, véleményezése, engedélyezése, megkötése, iktatása, nyilvántartása, változáskezelése, a szerződésekhez kötődő eseti vagy rendszeres teljesítések igazolása, a bejövő, kimenő számlák kezelése és pénzügyi rendezése összetett folyamat. Maguk a szerződések, és a szerződések életútja során keletkező dokumentációk és bizonylatok hivatalos dokumentumoknak tekinthetők, tehát a dokumentumkezelő rendszerek fókuszába tartoznak. Természetesen a vállalatirányítási rendszerek törekednek arra, hogy saját dokumentumkezelő megoldást ajánljanak. Az SAP DMS (Document Management System) megoldása önmagában is alkalmas a szerződéskezeléssel járó előkészítési, nyilvántartási és elszámolási tevékenységek során előálló adatok egységes és összesített kezelésére, folyamatmenedzsmentjére. Az előadás a DMS lehetőségeit és nagyvállalatoknál történt bevezetések tapasztalatait, érdekességeit, sajátosságait mutatja be.