Keresés:
Keres
KKV dokumentumkezelés a nagyvállalatok mintájára Thursday, December 5, 2013
 
Dokumentumkezelési kihívások a KKV szektorban
dr. Haraszti Miklós
DMSLabor

Aki nagyvállalati környezetben nevelkedett pontosan tudja, hogy egy-egy iratkezelési, vagy dokumentumkezelési igény milyen szerteágazó, bonyolult feladattá válik, beszéljünk akár szerződésekről, vagy csupán számlákról. Természetes, hogy ezek az üzleti igények a KKV szektorban is megjelennek, hiszen a dokumentumok, bizonylatok, számlák, szerződések a kisvállalkozók életében is keletkeznek. Miért kihívás a KKV szektor számára megfelelő megoldást biztosítani?

  •  szinte alig azonosítható homogén igény, a vállalkozások sokrétűek, egyedi működésűek
  • a megbízó alacsony fizetőképességű, alig ismeri fel a saját igényét
  • a kis létszám miatt más liszenszelési politikát kíván
  • a nagy(vállalati) megrendelők igényei alapján kialakult DMS megoldások nehézkesen szabhatóak testre
  • a sok egyedi igény alapján egyedi fejlesztés lenne a hatékony, ami viszont irreálisan drága lenne a KKV méretében

Jól látható a felsorolásból, hogy miért válik kihívássá a DMS szállító számára, ha a KKV szektor számára próbál DMS megoldást szállítani. Az előadásban kifejtem azokat a téziseket, amelyek minden KKV szereplő esetén azonosak, amelyekre építeni lehet, ezzel megkönnyítve a kis- és közepes vállalkozások számára bevezethető irat- és dokumentumkezelő rendszerek használatát.