Aki nagyvállalati környezetben nevelkedett pontosan tudja, hogy egy-egy iratkezelési, vagy dokumentumkezelési igény milyen szerteágazó, bonyolult feladattá válik, beszéljünk akár szerződésekről, vagy csupán számlákról. Természetes, hogy ezek az üzleti igények a KKV szektorban is megjelennek, hiszen a dokumentumok, bizonylatok, számlák, szerződések a kisvállalkozók életében is keletkeznek. Miért kihívás a KKV szektor számára megfelelő megoldást biztosítani?
- szinte alig azonosítható homogén igény, a vállalkozások sokrétűek, egyedi működésűek
- a megbízó alacsony fizetőképességű, alig ismeri fel a saját igényét
- a kis létszám miatt más liszenszelési politikát kíván
- a nagy(vállalati) megrendelők igényei alapján kialakult DMS megoldások nehézkesen szabhatóak testre
- a sok egyedi igény alapján egyedi fejlesztés lenne a hatékony, ami viszont irreálisan drága lenne a KKV méretében
Jól látható a felsorolásból, hogy miért válik kihívássá a DMS szállító számára, ha a KKV szektor számára próbál DMS megoldást szállítani. Az előadásban kifejtem azokat a téziseket, amelyek minden KKV szereplő esetén azonosak, amelyekre építeni lehet, ezzel megkönnyítve a kis- és közepes vállalkozások számára bevezethető irat- és dokumentumkezelő rendszerek használatát.