|
Beszámoló a KEIR projekt eredményeiről
|
Kakuk Ilona
|
Logister Kft.
|
A Kormány 2003. szeptemberében elfogadta a közigazgatási szervek egységes iratkezelési szabályozásának koncepcióját [2205/2003. (IX.4.) Korm. határozat], s egyben elrendelte, hogy az elfogadott koncepció alapján az érintett miniszterek – MEH, BM, IHM, NKÖM, IM, HM – feladat- és hatáskörüknek megfelelően felelősségi körükben dolgozzák ki az iratkezelés egységességéhez szükséges jogszabályokat 2004. június 20-ára, valamint 2004. március 31-ei határidővel készüljön el a fenti koncepcióhoz illeszkedő, az elektronikus levéltári iratkezelés személyi, tárgyi és technikai feltételeinek megteremtéséhez szükséges program.
Az új, egységes kormányrendelet útján történő szabályozás legfontosabb célja a szolgáltató közigazgatás elvének megfelelően az elektronikus ügyintézés lehetőségének megalapozása, elsősorban a hatósági ügyintézés szakszerűségének és gyorsaságának a növelése, a maradandó értékű információk fennmaradásának és megfelelő megőrzésének biztosítása.
A cél elérése érdekében követelmény a manuális, a számítógépes és az elektronikus iratok kezelésére egyaránt érvényes, az európai gyakorlatnak megfelelő és ahhoz illeszkedő, a folyamatosan fejlődő informatikai technológia fogadására képes és az elektronikus levéltár kialakításához alapot adó szabályozás.
|
|
|
|
|
|