Igen bonyolult kérdés egyszerűen megfogalmazva: mint felelős cégvezető vagy a cég munkatársa mit kell tennem az üzleti tevékenység során a hitelesség érdekében? Milyen üzleti igényeim fogalmazódnak e kérdés felvetése kapcsán? Az előadás felsorolja azokat az üzleti eseményeket, körülményeket, élethelyzeteket és valós üzleti folyamatokat, ahol bárki szembetalálkozhat a hitelesség megítélésének kérdéskörével. Ezek alapján viszonylag könnyen megállapíthatóak azok az üzleti igények ahol az alkalmazónak, az elfogadónak, az információ küldőjének, illetve közvetítőjének tennivalója akad a tranzakció hitelességének biztosításával, igazolásával, ellenőrzésével. Az üzleti igény mögött meghúzódó üzleti esetek a kétszereplős élethelyzetektől egészen a négy-, esetleg ötszereplős bonyolult üzleti tranzakciókig terjednek. Mielőtt elmélyednénk a hitelesség fogalomkör megértésében, felvillantjuk azokat a világosan megfogalmazható üzleti igényeket, melyre a "hitelességi piac" megoldásokat kínál.