A folyamatosan változó üzleti kihívások, folyamatosan alkalmazkodó informatikai megoldásokat kívánnak. Egy ilyen folyamat következménye a hagyományos irat- és dokumentumkezelési megoldások komplex átalakulása, vállalati szintű, tartalomkezelésen alapuló megoldások felé. Rendezvényünkkel felhívjuk a figyelmet az újszerű megközelítés jelentőségére, a már kialakult és a gyakorlatban bizonyított dokumentumkezelési megoldások megtartása mellett. Az egyre intelligensebb informatikai megoldások számos automatizálható feladatot vesznek le a felhasználók válláról, legyen szó akár közvetelnül a hálózatra kötött nyomtatókról, vagy szkennerekről, vagy a félautomatikus karakterfelismerő és kategórizáló rendszerekről. Hozzá kell szoknunk, el kell fogadnunk, hogy a dokumentumok számának drasztikus növekedése minőségileg más, kevesebb emberi beavatkozást igénylő megoldások alkalmazását követeli meg. A nagy beszállítók felvásárlásai által egymásba integrálódó termékek már olyan komplex szolgáltatások nyújtására is képesek, amelyek segítségével nem csak szervezeti szinten, egy-egy speciális egyedi megoldással orvosolhatók a problémák, hanem vállalati szintű, egységesen kezelhető és üzemeltethető infromatikai rendszerekkel is. Az ECM filozófia közelebb hozza a dokumentumokba "rejtett" információ hatékony kezelésének és a fizikai dokumentumnak, az adathordozónak a kezelését, megszüntetve ezzel a különbséget a korábban független tartalomkezelési feladatok, és a fizikai dokumentumkezelés között. Az újszerű megközelítésre nyitottá kell válnunk, el kell tudnunk fogadni, hogy egy-egy dokumentumban tárolt információ több különböző formában is megjelenhet, anélkül, hogy az adataink integrációja sérülne. Ezt korábban az információ másolásával oldottuk meg, az ECM filozófia segítségével viszont lehetőségünk nyílik az eredeti dokumentum megőrzése mellett, az abban rejlő információkat több, különböző formában és különböző megjelenési helyen és időben a felhasználók számára bocsátani. Akár DMS termékkel, akár ECM megoldással közelítünk a feladat megoldásához, a lényeg ugyanaz: a dokumentum tartalma és formai megjelenése - legyen szó akár papír alapú, akár elektronikus dokumentumról - összetartozik, és egyben külön is kezelendő, erre csak átgondolt, több szervezeti igénynek megfelelő eszközökkel, rendszerben gondolkozva adhatunk választ.