"Így készül az elektronikus számla!" címmel egésznapos szakmai konferenciát szervezünk 2008. április 8-án. Az év elejétől hatályos módosított jogszabályok új lökést adhatnak az elektronikus számlák terjedésének, egyre többen foglalkoznak elektronikus számla kibocsátásával, illetve az összetett számlakezelési folyamatok átszervezésével az elektronikus bizonylatok és számlák, az elektronikus kifizetés és teljesítés igazolás kialakításával. Rendezvényünk szorosan kapcsolódik a korábbi két hasonló témájú konferenciánkhoz, az elmúlt év tapasztalatai és háttérmunkái alapján további lehetőségek, könnyítések (a jogszabály módosításokból adódóan) járulnak hozzá, az elektronikus számlák és kapcsolódó tevékenységek széleskörű elterjedéséhez. A továbblépés jegyében tájékoztatást adunk a jogszabályváltozás adta lehetőségek kihasználásáról, beszámolót hallhatunk az EDI alapú elektronikus számlázás élenjáró projektjeiről, bemutatunk több különböző célcsoportnak készült elektronikus aláírást és időbélyegzőt alkalmazó - un. PKI számla - számlázási megoldást. Előadást hallhatunk az illetékes szervek, az APEH, a GKM, a PM és a MEH részéről, akik alátámasztják és megerősítik azokat a rövid és hosszútávú célokat, amely alapján bármely gazdasági társaság, vagy szervezet részben, vagy teljes mértékben változtathat a számlakibocsátási és befogadási gyakorlatán az elektronikus számlák javára. Egy évvel ezelőtt azt mondtuk: "Elektronikus számlázás - MOST!", idén a már működő rendszerek tapasztalatai alapján mutatjuk meg, milyen változásokat, előnyöket hordoz az elektronikus számlázás, a jogszabályi követelményeknek megfelelő elektronikus számla kibocsátása és kezelése. Célcsoportonként újra kell kalkulálni a papír alapú számlázás teljes életciklusra vonatkozó költségeit, összehasonlítva az elektronikus számlák előállítási és őrzési idejére vonatkozó költségekkel. Ha reális képet vázol fel magának minden vállalkozás, akkor az elektronikus megoldásban rejlő előnyök gyors megtérüléssel, új ügyfelek megnyerésével, meglévő ügyfelek könnyebb megtartásával kecsegtet. Mindemellett fel kell készülni arra is, hogy a cég partnereitől egyre gyakrabban fog elektronikus számla érkezni, melyek gördülékeny fogadása és feldolgozása a papír alapú bizonylatokhoz képest nyilvánvaló előnyökkel jár. Mivel (legalább) "kétpéldányos" bizonylatról van szó, a számlakibocsátó "jogai", és a számlabefogadó "követelései" objektív kompromisszumra kényszerítik a vállalkozások döntéshozóit. Rendezvényünkön szeretnénk segíteni a kibocsátó és a befogadó igényeinek elemzésével azokat a gyakorlati megoldási lehetőségeket bemutatni, amelyek már jól vizsgáztak a cégek közti éles üzleti kapcsolatokban. Fontos kihangsúlyozni azt a jogszabályi elemet, amely újdonság a korábbi gyakorlathoz, amely lehetővé teszi, hogy a számla papír alapon készülő első példánya mellett, a szállítónál maradó másodpéldány elektronikus úton készüljön. Ezzel megnyílt egy olyan út, amely a korábbi jogszabályi környezetben még nem volt lehetséges: eddig vagy csak papíron, vagy csak elektronikus úton lehetett a számlát kibocsátani. Idén januártól a 24/1995 PM rendelet módosításával a számla két példánya különböző módon is készülhet.