Keresés:
Keres
Hagyományos iratkezelés az elektronikus dokumentumok világában
Wednesday, September 30, 2009
Letöltések
DMSLabor_Konf_50
Szervezeti hatások DMS bevezetésekor - összevethető költségek hagyományos és elektronikus iratkezelés során (Prognax kft.)
Beérkező iratok automatizált iktatása és feldolgozása (Javellák János Offisys)
Dokumentumkezelő rendszer bevezetésének tapasztalatai (Gódor Csaba vezető tanácsadó, netTeam-Magyarország Zrt.)
Modern dokumentumkezelési technológiák - iratkezelési praktikák (Molnár Ágnes, vezető tanácsadó L&M Solutions)
Elektronikus iratkezelés és megőrzés: az ügyvédi kar tapasztalatai (Homoki Péter ügyvéd, informatikai biztos, Budapesti Ügyvédi Kamara)
Következtetések az elektronikus iratok adatvagyon felmérésének alapján (dr. Fehér Csaba, Budapest Főváros Levéltára)
 
 
 Helyszín: Budapest Főváros Levéltára, 1139 Bp. Teve u. 3-5.

Tudjuk, hogy papír nélkül nem lehet. De hogyan csináljuk, hogy a legésszerűbb legyen?

Ha lenne is egyszer időnk átgondolni a tényleges irodai papírfelhasználásunkat, melyek a legjobban bevált változtatások, mikor hasznosabbak a tisztán elektronikus megoldások, hol, mikor ragaszkodjunk mindvégig a papír alapú megoldáshoz?
Szakmai konferenciánk alapvető kérdéseket feszeget olyan gyakorlatban is már működő megoldások, tapasztalatok bemutatásával, amelyek bármely irodai, szervezeti környezet iratkezelésére jótékony hatással lehetnek. Hogyan szeretne változtatni, ha az első lépéseket már megtette, vagy szívesen megtenné? Mára már beláthatjuk, hogy az informatikai rendszerekben tárolt adatok szorosan összefonódnak a még hagyományosan papír alapon érkező, vagy kimenő iratainkkal. Általános esetekben a papír irat közvetít, megtestesít információt az érintett felek között, de számos igény miatt (nyilvántartás, rendszerezhetőség, megoszthatóság, kereshetőség, biztonságos tárolás, továbbíthatóság, stb.) az iratban foglalt információ egy része, vagy akár egésze elektronikus rendszerekbe kerül, illetve eleve onnan származik.

A fővárosi levéltár gyűjtőterületére vonatkozó elektronikus adatvagyon felmérés eredményeiről dr. Fehér Csaba, főosztály vezető helyettes tart előadást. A tisztán elektronikus csatornákon zajló írott kommunikáció (telefax, e-mail, azonnali üzenetváltás, stb.) tovább növelte az informatikai rendszerek nyilvántartó, gyűjtő, adatintegrátor szerepét. A hagyományos iratkezelés alappillére, miszerint az irat útja mindvégig követhető legyen, fokozatosan átalakul az informatikai rendszerekben tárolt és kezelt adatbázisok és programok szövevényes kapcsolatába. A közigazgatás (elektronikus) iratkezelésének aktuális kérdéseiről Mikó Zsuzsanna főosztályvezető (Magyar Országos Levéltár) ad rövid áttekintést. Az életciklus végén kezdve mára már nem meglepő, hogy a könyvtárakban, levéltárakban kartoték helyett, elektronikus nyilvántartásokban kereshetünk. Az elektronikus iktató rendszerek és iratkezelő szoftverek bevezetési tapasztalatairól Gódor Csaba, vezető tanácsadó (netTeam Zrt.) tart előadást. Elektronikus dokumentumkezelés bevezetésének nyilvánvaló pozitív és negatív hatásai vannak a befogadó szervezetekre, melyről szakértőnk érdekes előadását hallhatják. Vannak helyzetek, amikor ki kell állnunk a papír alapú iratok mellett, az ésszerű iratszervezési kérdésekről Ács Zoltán (Eurodoc2000 kft) tart előadást. Miért ne automatizálhatnánk az iktatáskori adatbevitelt? Emberi beavatkozás nélküli, folyamatba illesztett megoldásra mutat példákat Javellák János (Offisys). Molnár Ágnes (L&M Solutions) megmutatja milyen kifinomult funkciókkal állnak rendelkezésre a legmodernebb elektronikus dokumentumkezelő rendszerek, rávilágítva a papír alapú iratok elektronikus kezelésének néhány ellentmondásos területére. Az ügyvédi gyakorlatban is megjelent az elektronikus iratok kezelése, az elektronikus ügyintézés, és archiválás. Homoki Péter buktatókkal, és alapkérdésekkel tűzdelt megoldási lehetőségeket vázol fel, rávilágítva a papír és elektronikus alapú ügyiratok együttes kezelésének nehézségeire.

Rendezvényünk fő célja megmutatni olyan járható ösvényeket, melyeken elindulva bármely szervezet kikövezett útra tévedhet az iratok és elektronikus dokumentumok erdőnyi sűrűjéből, megtalálva az ésszerű egyensúlyt a hagyományos és elektronikus megoldások között.

Részvételi feltételek: A rendezvényen való részvétel regisztrációhoz kötött, melyet a konferencia honlapján, a „Regisztráció” feliratra kattintva tehet meg. Budapest Főváros Levéltárának köszönhetően levéltárosok számára a belépés díjtalan. Más szervezetek képviselői számára előzetes átutalással a részvételi díj 8000.- Ft + áfa (bruttó 10.000.- Ft), helyszínen történő készpénzes fizetés esetén 12.000.- Ft + áfa (bruttó 15.000.- Ft) A regisztrációkor megadott e-mail címre automatikus válaszlevelet küldünk, amely további információkat tartalmaz a rendezvénnyel kapcsolatban. Részvételi szándékát jelezheti az mharaszti@dmslabor.hu címen, vagy telefonon: +36/20/469-5550 is.

Tervezett program
Köszöntő
  Fodor Zoltán elnök
  Irat- és Dokumentumkezelési Szakmai Szövetség
Következtetések az elektronikus iratok adatvagyon felmérésének alapján
  dr. Fehér Csaba
  Budapest Főváros Levéltára
Dokumentumkezelő rendszer bevezetésének tapasztalatai
  Gódor Csaba vezető tanácsadó
  netTeam-Magyarország Zrt.
Szervezeti hatások DMS bevezetésekor - összevethető költségek hagyományos és elektronikus iratkezelés során
  Bálint András
  Prognax Kft.
Papírmentes iroda - vízió vagy valóság?
  Ács Zoltán
  Eurodoc2000
Modern dokumentumkezelési technológiák - iratkezelési praktikák
  Molnár Ágnes vezető tanácsadó
  L&M Solutions
Beérkező iratok automatizált iktatása és feldolgozása
  Javellák János
  Offisys Kft.
Az elektronikus iratkezelés tapasztalatai a közigazgatásban
  dr. Mikó Zsuzsanna főosztályvezető
  Magyar Országos Levéltár
Elektronikus iratkezelés és megőrzés: az ügyvédi kar tapasztalatai
  dr. Homoki Péter ügyvéd, a Budapesti Ügyvédi Kamara informatikai biztosa
  Budapesti Ügyvédi Kamara
Korlátlan korlátok - az iratkezelő szoftverek használhatósága
  Füzessy Tamás