Nyilván túlzott optimizmus lenne papírmentessé tenni a közigazgatás működését, de 2005. november 1. óta több jogszabályi változás, törvény és rendelet megjelenése, érvényessége teszi lehetővé egyre szélesebb körben elektronikus dokumentumok hivatalos és hiteles használatát. Számos esetben a szükséges infrastruktúra már rendelkezésre áll, vagy a közeljövőben törvény által meghatározott határidőre elkészül. A bevezetett vállalati rendszereknek kritikus pontja a felhasználók képzése, és az elkészült rendszerek tényleges használata. Így van ez a közigazgatási informatikai rendszerek esetében is, csakhogy a felhasználók sok esetben mi magunk vagyunk illetve leszünk. Rendezvényünk célja bemutatni azokat a rendszer funkciókat, amelyeket ügyfélként, ügyintézőként, beadványozóként, kérvényezőként használhatunk. A vállalati dokumentumkezelés kihívásai egyrészt a piaci szereplők igényeiből, a versenytársak megoldásaiból és a belső üzleti folyamatok problémáiból állnak össze, másrészről pedig a hatásági, állami, közigazgatási feladatok és főleg kötelezettségek teljesítéséből. Konferenciánk azon közigazgatási dokumentumkezelési, iratkezelési megoldásokat és lehetőségeket mutatja be, amellyel akár magánszemélyként, akár céges ügyeink intézése során már elektronikusan is kapcsolatba kerülhetünk. Köszöntőt mond: Vágújhelyi Ferenc a HTE választmányi tagja