Mire van szükségünk elektronikus számla kibocsátásához, befogadásához?
Jogszabályi háttérre, hatósági támogatásra, megnyugtató biztonságra, megfelelő számlázó szoftverre, hatékony számlafeldolgozó rendszerre, közigazgatási ösztönzésre, az archiválási feladatok hatékony megoldására, társadalmi támogatottságra a széleskörű terjedéshez, és nem utolsó sorban a számlákkal közvetlenül foglalkozó könyvelőink támogatására.
Már a felsorolásból is látható, összetett témakörről van szó, sokszor csupán a jéghegy csúcsaként látszanak a bizonylatok. Számlakezelési folyamataink egyre bonyolultabbak, de szerencsére, egyre jobban szoftverekkel támogatottak is, amely a képernyő alapú számlaképek terjedéséhez vezetett (illetve egyre nagyobb arányban szkenneljük be számláinkat), ahonnan már nem olyan "nagy ugrás" a meglévő folyamatok papír alapú számlakezelésének kiegészítése a jogszabálynak megfelelő elektronikus formátumú számlák kezelésével.
Nehéz a lényeget tömören, röviden megfogalmazni, de talán a legfontosabb sajátossága az elektronikus számlának, hogy csak egyetlen példányban létezik, ennek elektronikus másolatai mind hitelesek, és szabadon küldhetőek. Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy az elektronikus számla térben és időben azonnal eljuttatható minden érintett fél számára. És itt most ne csak a számla kiállítójára, és a vevőre gondoljunk, hanem a könyvelő, számviteli szervezetekre, vagy akár a különböző belső, vagy külső ellenőrzésekre! Ne csak olyan megoldásra gondoljunk, amikor e-mail mellékleteként elküldjük a számlapéldányt, hanem online letölthető, ügyfél centrikus megoldásokra is (pl. számlatörténet univerzális kezelése). Korábbi rendezvényeink tapasztalatai szerint, valamint a kialakulóban lévő gyakorlat alapján egyértelműen állítható: az elektronikus számlák befogadásának képessége, és elektronikus számla kibocsátásának lehetősége mára már megkerülhetetlen követelmény a cégek életében.
Rendezvényünkön kiemelt hangsúlyt kapott a hatósági és közigazgatási támogatás, az APEH részéről mind a kontírozási feladatok szabályozásáról, mind pedig az e-számlák ellenőrzési gyakorlatáról hallhatunk előadást. A Miniszterelnöki Hivatal két szervezete a jogszabályi háttér finomításáról, és a közszféra szerepvállalásáról tart előadást. Az elektronikus számlák megjelenése és terjedése ismét hangsúlyt fektet az elektronikus dokumentumok cégen belüli hiteles és jogszerű kezelésére, biztonsági kérdésekre. A számlakezelés automatizálása, az elektronikus dokumentumok archiválása pedig megkerülhetetlen témakör, amelyről több előadás is került a programba. Végül - de nem utolsó sorban - a könyvelők felelős szerepéről és a széleskörű terjedés lehetőségeiről: az elektronikus számlák jövőképéről is hallhatunk előadást. A konferenciára előnyomott CD készül, amely a mostani előadások mellett, a korábbi e-számla rendezvényeink előadás anyagait is tartalmazza, valamint kiegészítő információkat (bemutatókat, leírásokat, forrásokat, stb.) az elektronikus számlázás témaköréből.