A rendezvény specialitása, hogy általánosságban a "számláról" mint dokumentumról, mint bizonylatról fog szólni, ezzel átfogó képet fogunk adni az alapvetően a számviteli szabályoknak való megfelelési kényszer lehetséges megoldásairól. Most megpróbáljuk a leplet lerántani, a témát lecsupaszítani, és megmutatni a hatékony, gyorsan bevezethető apró lépésekből összerakható megoldási modellt. Az elektronikus számla azokat a cégeket érinti, ahol a számlaforgalom kezelése önálló problámává "nőtte ki magát" ami nem csak azt jelenti, hogy havonta 10-20 ezer számlával kell bíbelődni. Ha ez így lenne, akkor a bankkártyás fizetés a "nagyok" kiváltsága lenne, és sosem terjedt volna el világszerte. A számla egy kétoldalú bizonylat, azok a nagyok, akik havi 10-20 ezres mennyiséget kénytelenek kezelni, lássuk be, hogy a szolgáltatási területükön illetékes más cégeket, vagy akár minket mint embereket találnak meg. Ezáltal az elektronikus számla kibocsájtója velünk, mint vevővel kerül kapcsolatba. Határozott kormányzati-közigazgatási lépésekkel, szélesíthető lenne a "meder", amely az elektronikus bizonylatkészítés felé terelné a gazdálkodó szervezeteket. Azt a megtakaritást, amit az elektronikus számla bevezetése hoz, feloszthatom magam és az ügyfelem között, épp olyan arányban ami ahhoz szükséges, hogy széles körben terjedni kezdjen. A 2004. évi 20/2004. PM rendelet mind a tanusítvány alapú (elektronikus aláírás és időpecsét), mind pedig az EDI alapú (szabványos elektronikus adatcsere) megoldásokat lehetővé teszi. Megvizsgáljuk, hogy milyen esetekben, melyik technológia milyen eredményre vezet. Az informatikai szolgáltató cégek közül azokat hívjuk, akik már lépéseket tettek ügyfeleik "terelgetésében" az elektronikus bizonylatok használatában, illetve azokat, akik a hagyományos papír alapú számlák elektronikus kezelésére átfogó megoldást kínálnak, melyek könnyen illeszthetőek majd az elektronikus számlázó rendszerekhez is. Mindenkinek érdemes eljönnie, aki érdeklődik a téma iránt, aki közvetlenül foglalkozik a számla belső útjával, a kiküldésével, és egyéb problémás ügyekkel (sztornózás, jóváhagyás, költséghelyre szétosztás, felelős, jogviszony, szerződés társítása, stb.), valamint azokat is szívesen várjuk, akik képesek a cég működésén belül az új megoldásokat, újszerű technológiát a gyakorlatba átvinni. Meggyőződésünk, hogy a lehetõség az utcán hever már több mint egy éve, csupán le kell hajolni érte. Mi segítünk az első mozdulatot megtenni.